Turizmde 2018 Stratejisin Temeli Avrupa Olmalı!

Yörüklerin Ağabeyi Mustafa Kaya’yı Unutmayacağız!
18 Ekim 2017
Rusya’ya Domates İhracatında Antalya Neden Yok?
24 Ekim 2017

Turizmde 2018 Stratejisin Temeli Avrupa Olmalı!

-“BAKAN KURTULMUŞ’UN STRATEJİSİNİN ODAKLANDIĞI HİNDİSTAN, ÇİN, GÜNEY KORE VE JAPONYA, TURİ ZMDE KURTULUŞ REÇETESİ OLAMAZ”

-“AVRUPA’DAN KAYIP 4.5 MİLYON, 4 ÜLKEDEN GELEN TURİST SAYISI 398 BİN”

CHP Genel Başkan Yardımcısı Çetin Osman Budak, Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’un yeni pazarlara açılma stratejisi olarak saydığı Çin, Hindistan, Güney Kore ve Japonya’dan gelen turist sayısında yüzde 50’ye yakın bir kayıp olduğuna dikkat çekerek, “Söz konusu 4 ülke, yeni pazar değil kaybedilmiş pazarlar konumundadır. Bu 4 ülkenin ‘kurtuluş reçetesi’ gibi sunulması doğru değildir.  Ayrıca bu ülkelerden gelen turist sayısı, Avrupa pazarındaki kaybın yüzde 10’unu bile karşılamıyor.  Bu ülkelerin kapısı çalınsın ama turizmde 2018 stratejisinin temeli Avrupa olmalı” dedi.

CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Antalya Milletvekili Çetin Osman Budak,  Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’un   “Türkiye’nin yeni pazarları, yeni kapıları tıklaması lazım. Özellikle dört ülkenin Çin, Hindistan, Güney Kore ve Japonya’nın Türkiye turizmi bakımından çok önemli ülkeler olduğunun altını çizmek isterim” şeklinde açıkladığı turizm stratejini eleştirdi. Söz konusu 4 ülkenin “yeni pazar” değil, “kaybedilmiş pazar” konumunda olduğunu, 4 ülkeden gelen turist sayısının 800 bin düzeyinden 400 bine  kadar gerilediğini kaydeden Budak, “Özellikle Japonya’dan dramatik bir gerileme söz konusu. 2012’de 200 bine kadar çıkan Japon turist sayısı 2016 yılında 44 bine düşmüştür. 2017’nin 8 ayında Japonya’dan gelen turist sayısı 28 bin 889’dur. Çin’den gelen turist sayısı 300 bini aşmışken, 167 bine düşmüştür. 2015’te 4 ülkeden  toplamda 779 bin 114 turist gelirken 2016’da  bu sayı 398 bin 485’e düşmüştür. 2017’nin ilk 8 ayında 4 ülkeden gelen turist sayısı 295 bin 438’dir.  Yani bu ülkelerin Türk turizmi içindeki payı çok düşük” diye konuştu.

KURTULUŞ REÇETESİ DEĞİL

Turizmde yeni pazar arayışlarının önemli olmakta birlikte öncelikli hedefin “olgunlaşmış pazarların” kaybedilmemesi olması gerektiğini vurgulayan Budak, şunları söyledi:

“Çin, Hindistan, Güney Kore ve Japonya gibi ülkelerden turist çekilmesine yönelik girişimlerde bulunulmasında sakınca yok. Tabi ki daha fazla gelsin. Ama bunu ‘kurtuluş reçetesi’, ‘mucize çözüm’ gibi sunmak, turizm sektörünün, turizmdeki sıkıntının doğru okunamadığına işarettir. Öncelikli olarak Türkiye’nin olgunlaşmış pazarı Avrupa’nın yeniden kazanılması gerekiyor.  Bu 4 ülkeden 2016 yılında gelen turist sayısı 400 bin civarındadır. 2015-2016 döneminde Avrupa pazarından kayıp 4.5 milyon düzeyindedir. Sadece Almanya’dan kayıp 1.7 milyondur. 4 ülkeden gelenlerin sayısı, Avrupa pazarından kayıpların yüzde 10’u bile değil. Eğer yeni pazar stratejisi, Bakan Kurtulmuş’un, ‘Avrupa’dan gelen turist sayısında artış var’ şeklindeki yanlış bilgisinden kaynaklanıyorsa, derhal bu yanlıştan dönülmelidir. Türk turizmi Avrupasız yürüyemez. Avrupa hazarındaki kayıp nedeniyledir ki, turist sayısındaki artışa rağmen turizm gelirlerinde ciddi bir gerileme söz konusu. Bu gerçekler yok sayılıp, ‘Çare Çin, Japonya, Hindistan’ tespitiyle hareket edilecekse, büyük bir hata yapılmış olur.”

Çin, Japonya, Güney Kore, Hindistan, Almanya, Hollanda, İngiltere ve İtalya’dan yıllara göre gelen turist sayıları şöyle:

ÜLKELER 2015 2016 2017/8 TOPLAM
ÇİN 313 704 167 570 138 941 620 215
JAPONYA 104 847 44 695 28 889 178 431
HİNDİSTAN 131 869 79 316 49 541 260 726
G.KORE 228 694 106 904 78 067 413 665
         
ALMANYA 5 580 792 3 890 074 2 500 197 11 971 063
HOLLANDA 1 232 487 906 336 583 993 2 722 816
İNGİLTERE 2 512 139 1 711 481 1 157 823 5 381 443
İTALYA 507 897 213 227 132 466 853 590

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir